Reklam

13 Eylül 2007 Perşembe

TAKI TASARIMI VE MARKALAŞMAK

Herkese merhaba… Takı tasarımı ve bayilik verilmesi ile ilgili tüm haberleri hepiniz okumuşsunuzdur.. Bu konuda markalaşmaya gidiyor olmak sektör için gerçekten çok önemli..

Takı üretimi yapan firmalarda ki markalaşma yatırımlarının ve çizgisinin diğer sektörlere oranla çok daha başarılı bir şekilde ilerlediğini ve kısa zamanda çok güzel şeyler ortaya çıkarıldığını düşünüyorum.. Bence birkaç tekstil ve endüstri ürünleri firmaları hariç, aksesuar markalarının markalaşma anlamında gösterdiği başarıyı başka hiçbir sektörde ki firma bu kadar kısa sürede başaramadı.. Demek ki doğru ürünü, doğru fiyat aralığında hedef kitleye ulaştırma anlamında çok başarılıyız… Özellikle de bu konuda diğer firmalar gibi yıllar boyu deneme yanılma yöntemiyle ilerlemek zorunda kalmadan..Bence bu çok önemli bir başarı..Aksesuar firmalarının neyi farklı yaptığına bir bakarsak, gerçekten özgün ürünler tasarladıklarını ve fiyat aralıklarının çok yüksek olmadığını söyleyebiliriz…

Takı ve aksesuar sektörü şu anda merakla inceleniyor ve takip ediliyor, tabii sektörde ki bu hızlı büyüme de insanları aslında tedirgin etmiyor değil..Çünkü akıllara gelen soru takıya olan ilginin yoğun bir şekilde devam edip etmeyeceği..



Akademik olarak pazarlama incelendiğinde, hedef pazarın mutlaka bir şekilde satılan ürüne doyduğu kesindir..Tamamen doyması mümkün olmamakla birlikte, takıya olan ilgi kesinlikle azalacaktır ama tamamen sona ereceğini düşünmüyorum..Çünkü aksesuar sektörü birey olarak herkesin her zaman ihtiyacı olacak öğeleri içeriyor.

Markalaşma anlamında bu sektörde çok ciddi çalışmalar var ve benim tasarlamış ve üretmiş olduğum takılara olan ilgi çok yoğun olduğu için, ben de aksesuar markası olarak sektörde yer almaya karar verdim.

Uzun çalışmalar sonucunda, dkaprol adı altında bir marka yarattık..İlk olarak perakende satış noktasını Ykm Suadiye olarak belirledik…Markanın içeriğinde takı, şal, çanta ve t-shirt gibi ürünlerimiz var..


Ykm Suadiye de satışa başladık ve gerçekten de ilgiden çok memnunuz.. Bu satış noktasını diğerleri de izleyecek ama onlar tabii ki sürpriz.. Markamızla ilgili bayilik görüşmelerimiz var ve en kısa zamanda mağazacılığı da gerçekleştireceğiz.. Takılarımla ilgilenenlere buradan haber vermek istedim..

Bu sektörde ülke olarak daha çok ilerlememiz gerekiyor aslında, özellikle malzeme ve üretim olarak..Markamızın üretimini tamamen Türkiye de ve Türkiye den alınan malzemelerle yapıyoruz..Çoğu kişi uzakdoğudan ürünleri alabileceğimi ve burada bunların satışını gerçekleştirebileceğimi ifade ediyor ama o zaman markalaşamazsınız çünkü marka özgün tasarım demek..Ben de bunu gerçekleştirmeye çalışıyorum..

Ürünlere olan ilgiden de doğru yolda ilerlediğimizi görüyorum..Tabii bu arada Türkiye ye yatırım yapan birçok yabancı aksesuar markası var, bu da hepimiz için bir avantaj..Gerek tasarım gerekse satış rekabeti açısından sektöre çok katkıları olduğuna inanıyorum…

Kış sezonu trendlerine baktığımızdaen popüler rengin siyah olduğunu görüyoruz, tabii bu renklerde takı sektörüne yansıyacak..

Hepinize bol takılı günler diliyorum, bir daha ki yazımda görüşmek üzere..:))…

DENİZ KAPROL

Hiç yorum yok: