Reklam

13 Eylül 2007 Perşembe

ALTININ YERİNİ PIRLANTA ALDI, PAZAR İKİYE KATLADI

4 Aralık 2006Demet CENGİZ BİLGİN Dünyada 68 milyar dolar büyüklüğündeki pırlantalı mücevher pazarı, Türkiye’de 2002 yılından bu yana neredeyse, ikiye katlandı. 2005’te yüzde 25 büyüme ile 810 milyon dolar büyüklüğe ulaşan Türkiye pırlanta pazarının 2006’da ise yüzde 10 büyümesi bekleniyor.

Büyümeyi tetikleyen en önemli etken olarak ise altından pırlantaya geçiş gösteriliyor.

DÜNYADA 68 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan pırlantalı mücevher pazarı, Türkiye’de 2002 yılından bu yana neredeyse, ikiye katlandı. 2005’te yüzde 25 büyüme ile 810 milyon dolar büyüklüğe ulaşan Türkiye pırlanta pazarının 2006’da yüzde 10 büyümesi bekleniyor. Büyümeyi tetikleyen en önemli etken olarak ise altından pırlantaya geçiş gösteriliyor. De Beers Grubu’nun pazarlama ve satış kolu DTC’nin Pırlanta Bilgi Merkezi Türkiye Müdürü Şebnem Balkan, Türkiye’nin DTC’nin faaliyette olduğu 16 ülke arasında 10’uncu sırada yer aldığını söyledi.

SADECE PIRLANTA: Türk pırlantalı mücevher pazarının perakende satış değerinin 810 milyon dolar civarında olduğuna değinen Balkan, "Ancak sadece mücevherin üzerindeki pırlantanın değerine bakarsak pazar 419 milyon dolar büyüklüğünde" dedi. Türk pırlantalı mücevher pazarının son 5 yılda çok hızlı bir büyüme trendine girdiğini belirten Balkan, 2005’te ekonomideki olumlu gelişmelerle pazarın yaklaşık yüzde 25 büyüdüğünü tahmin ettiklerini, 2006 için ise yüzde 10’luk bir büyüme öngördüklerini kaydetti.

ALTINDAN HIZLI: Pırlantalı mücevher pazarının altın pazarına göre çok daha hızlı bir büyüme trendine girdiğini vurgulayan Balkan, "Sektörde çok ciddi markalaşma yatırımları yapıldı ve bu yapılmaya devam ediyor. Marka ve kurumsallaşma yatırımlarının artmasıyla birlikte birçok altın firması bizim de desteğimizle pırlantalı mücevher üretimine girdiler. Birçok altın firması şu anda pırlantaya odaklanmayı tercih ediyor" diye konuştu.

BÜYÜK İHRACATÇI: Türkiye’nin dünyada İtalya’dan sonra en büyük ikinci mücevher ihracatçısı olduğuna değinen Balkan şunları söyledi: "Türkiye ayrıca Çin ve Hindistan’dan sonra da üçüncü en büyük mücevher üreticisi. DTC olarak yeni konseptimiz Lava - Aşkın Enerjisi ile pırlantalı mücevher pazarını 2007 yılında çok büyüteceğimize inanıyoruz. Lava konseptini hem kadın ve hem erkeklerce çok beğendi. Lava’nın konsept tasarımı tamamen ilk kez Türkiye’de gerçekleştirildi."

HAM ELMAS SATIYORUZ: DTC’nin ham elmas sattığını hatırlatan Balkan, Türkiye’de ham elmas kesim ve işleme endüstrisi mevcut olmadığından, Türkiye’ye direkt satış yapmadıklarını dile getirdi. Balkan "Ancak bizim DTC’nin müşterilerinden pırlanta alan çok sayıda toptancı ve perakendeci firma var. Bunu tam olarak takip edemeyiz ama Türkiye’deki pırlantaların yaklaşık yarısının DTC’ye ait olduğunu hesaplıyoruz" dedi.

6.5 MİLYAR CİRO: 2005 yılında De Beers Grubu’nun 6.5 milyar dolar ciro ve 554 milyon dolar net kár elde ettiğini hatırlatan Baykan şöyle konuştu: "2005’te üretilen ham elmasların toplam değeri yaklaşık 12.6 milyar dolar. De Beers Grubu’nun ne kadar büyük olduğu ortada. En büyük pazarımız ABD. Ardından Japonya, İtalya, Körfez Ülkeleri, Hindistan, Tayvan, Fransa, Çin, Hong Kong, Türkiye, İngiltere, İspanya, Tayland, Kanada geliyor. 2007’de Çin Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlara daha fazla odaklanmak için Kanada, İspanya gibi daha küçük pazarlardaki faaliyetleri bitireceğiz."

Kadın takmayı, erkek hediye etmeyi seviyor

DE Beers Grubu’nun pazarlama ve satış şirketi DTC’nin yaptığı araştırmaya göre Türk erkeği sevdiği kadına pırlantalı mücevher vermek istiyor. Türk kadını ne kadar pırlantalı mücevher arzu ediyorsa erkek de o kadar hediye etmeyi istiyor. Kadınlar kendilerine verilmesini istedikleri armağanların başında pırlantalı mücevherleri sıralıyor. Türk erkeği de duygularını ifade etmekte zorlandığında pırlantayı sevgilerinin bir sembolü olarak sunuyor.

Hiç yorum yok: