Reklam

27 Mart 2008 Perşembe

Gençlere Kaşıkçı Elması dağıtıyor



Tasarımcı Sedef Çalarkan yeni koleksiyonu Genç Osm@n’da Topkapı Sarayı’nın en özel mücevher parçalarından olan Kaşıkçı Elması’nı kullandı.

Çalarkan: “Gençlerin gerçekte sahip olamayacakları ihtişamı onlara günlük yaşamın bir parçasıymış gibi sunuyorum. Bu onların köklerinden gelen miras hakkı”

Sedef Çalarkan’ı yaptığı Osm@n markası ve Apple firması için tasarladığı sıra dışı ürünlerle tanıyoruz. Yeni koleksiyonu Genç Osm@n ile gençlere ulaşmak isteyen Çalarkan, kendisini aslında moda tasarımcısı değil “konsept tasarımcısı” olarak nitelendiriyor.

Çalarkan daha önce Louis Vuitton, Telsim gibi firmalara ve modacı Arzu Kaprol’e yöneticilik ve marka danışmanlığı hizmeti vermiş bir isim. Son olarak Kotex firması için organik iç çamaşırları, aksesuar ve gecelikler tasarladı. Moda, Çalarkan için renkli ve her kesimden insanın dikkatini çekebilecek en kolay araç. O, kurumların modaya yönelmelerinin sayfalarca reklam vermelerinden daha etkili olduğunu savunuyor.

Kaşıkçı Elması’nı tasarımlarına taşıdı

Çalarkan “Ben sadece tişört tasarlamaktan çok daha fazlasını yapıyorum. O tişörtün paketini, tanıtımı için hangi mankenin ne giyeceğini, nerede satılacağını hatta hangi rafta duracağını bile düşünüyorum” diyor.

Genç Osm@n koleksiyonuyla Osmanlı tarihini gençliğe aktarmak isteyen Çalarkan yeni yüzyıl tasarımının moda ile insanlara ulaşmak ve onlara bir şeyler vermek olduğunu söylüyor.

Osm@n markasının altında yer alan bu koleksiyon özellikle üniversite gençliğine daha fazla ulaşabilmek için hazırlanmış. Ürünler daha düşük maliyetli, gençlerin anlayışlarına daha uygun olarak tasarlanmış. Koleksiyonda tuğra, padişah portreleri gibi Osmanlı motiflerine sıkça yer veriliyor.

Çalarkan tasarımların etiketlerinde de kullandığı her motifin tarihçesini kısaca anlatmış. Ürünler üzerinde Topkapı Sarayı’nın en özel mücevher parçalarından ve markanın ana desenlerinden olan Kaşıkçı Elması’nı kullanmış.
Konsept tasarımcısı, gençlerin gerçekte sahip olamayacakları değerdeki ihtişamı onlara günlük yaşamın bir parçasıymış gibi sunmaktan hoşlandığını belirtiyor ve “Bu onların köklerinden gelen miras hakkı” diye ekliyor.

“Gençler eskimiş, yıpranmış dokuları seviyor”

Osm@n’ın yaratıcısı, dünyada başka kültürlerden ve ülkelerden olan her gence bu ürünleri kullandırarak Osmanlı kültürünü tanıtmak istediğini belirtiyor. Ayrıca tarihi eğlenceli hale getirerek gençlerin ona sahip çıkmalarını amaçladığını ifade ediyor.

Kendisi Genç Osm@n koleksiyonu için tişört, elbise ve aksesuarlar hazırlamış. Ürünler için terletmeyen, hava aldıran, bambu ağacından yapılmış kumaşlar kullanmış. Gençlerin eskimiş, yıpranmış dokuları çok sevdiğini gözleyen Çalarkan tasarımlarını buna göre yapmış. Osmanlı konsepti bütünlüğünde ama birbirinden farklı ürünler her renkte tasarlanmış.

Bugün markaya ait bir mağaza yok; ancak Maya Spor Merkezi’nde satış noktaları var. İlerleyen aylarda bazı alışveriş merkezlerinde ve güney illerinde tüm koleksiyon ürünlerinin satışa sunulması planlanıyor. Çalarkan yakında kişisel internet sitesinden de ürünlere ulaşma imkanı olacağını söylüyor. Yurtdışında ise Los Angeles ve Düsseldorf’tan iki ajans, ürünlerini çeşitli şehirlerde satmak için teklifte bulunmuş.

Türkiye’de çoğunluğun sadece yabancı marka çantalara ya da bunların taklitlerine olan ilgisini ve bunlara “dünya kadar” para ödemelerini üzüntüyle karşılıyor Çalarkan. Yaptığı işlerle hem bu yabancı marka düşkünlüğünü kırmak hem de Türkiye’nin sesini dünyaya duyurmak istediğini belirtiyor.

Kişiye özel tasarım yapabilmesi için o kişiyi çok sevmesi gerektiğini vurgulayan Çalarkan, büyük kitlelere hitap etmekten daha çok hoşlandığını söylüyor.

Hiç yorum yok: