Reklam

25 Mayıs 2008 Pazar

Tektaş'ın Gözü Altın'ın Tahtında



'Şu kadarcık yeter' reklamıyla zihinlerde yer eden tektaş pırlanta, altınla yarışır hale geldi. Değerli takı satışları içinde pırlantanın yeri yüzde 40'a ulaştı.

Bundan daha birkaç sene önce pırlantanın pazar payı yüzde 10'u geçmiyordu. Atasay Kuyumculuk'un pazarlamadan sorumlu Genel Müdürü Haldun Ulutürk, daha önce değerli takı satışlarında yüzde 90 paya sahip olan altının ise artık yüzde 60'lara indiğini söyledi. Ulutürk'ün şirketi tarafından başlatılan 'Şu kadarcık yeter' kampanyasına diğer firmaların da destek vermesiyle pırlanta satışları bir senede yüzde 300 arttı. Atasay, kampanya öncesi 20 bin tektaş yüzük satmayı hedeflerken yoğun ilgi sayesinde satışlar 70 bine ulaştı.

Haldun Ulutürk, pırlanta ve altın sektöründeki gelişmeleri ve firmalarının yatırım planlarını anlattı. Şirket, pırlanta satışlarını artırmak amacıyla önce 'pahalı' imajını değiştirmek için kolları sıvadı. 300 YTL'den başlayan pırlanta yüzükler için 36 ay taksit kampanyası başlatıldı. Sevgililer Günü ve Anneler Günü için özel kampanyalar düzenlendi. Ulutürk, bu kadar ilgiye karşın pazarın tam olarak doymadığı görüşünde. Pırlanta aynı zamanda iyi bir yatırım aracı. Atasay, satıştan sonra iade edilen yüzüğü yüzde 25 indirimle geri alıyor, isteyene de farkını ödeyerek büyütüyor. Taşların fiyatları ise halen 300 yeni liradan büyüklüğüne, parlaklığına ve işçiliğine göre milyon dolarlara kadar çıkabiliyor. Tektaşın bu kadar ilgi görmesinin bir diğer sebebi her televizyon filmi ve dizisinde içinde pırlanta yüzüğün yer aldığı sahnenin bulunması.

Tektaş pırlanta reklamlarının yayınlandığı günlerde Leonardo Di Caprio'nun 'Kanlı Elmas' isimli filmi vizyona girmişti. Avrupalı ve Amerikan şirketlerinin Afrika'daki zengin elmas kaynaklarına sahip olmak için oynadığı kirli oyunların anlatıldığı gerçek olaylara dayanan film, dünyada büyük yankı uyandırmıştı. Haldun Ulutürk, bu filmin Türkiye'de pırlanta satışlarını olumsuz etkileyip etkilemediğine ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: "Filmdeki olaylar 1990'ları anlatıyor. Bunların tekrarlanmasını önlemek için 2000 yılında Dünya Pırlanta Konseyi kuruldu. Mağazalara pırlantaların resmî yollardan geldiğini anlatan broşürler konuldu."

Londra ve New York'a mağaza açacak

Atasay'ın halen 21 mağazası ve 116 satış noktası var. Firma, 2008 ve 2009 yıllarında 40'ar mağaza daha açmayı planlıyor. Yeni açılacak mağazalarda pırlanta ağırlıkta olacak. Atasay, yıl içinde Milano, Londra, New York ve Hong Kong gibi dünyanın önde gelen şehirlerinde büyük mağazalar açmaya hazırlanıyor. Çin'de de bir fabrikası bulunan şirket, buradaki pazarını da artırmayı hedefliyor.

Hiç yorum yok: